Jak będzie wyglądała sprzedaż w 2020 i jakie będą preferencje klientów?
Preferencje jakie były w 2019 roku utrzymają się w kolejnym 2020 roku. Przeprowadzane badania jasno wskazują, że nawet co trzecia osoba dokonująca zakupów w sieci decyduje się na płatność za pobraniem. Jednocześnie badanie informuje nas o ilości polaków, którzy decydują się na dokonanie zakupów online. Przynajmniej raz na taką transakcję zdecydowało się aż 72 procent naszych rodaków. 16,6 procent dokonuje takich zakupów regularnie i płaci jedynie za pobraniem. Z kolei 39 procent tylko czasami decyduję się na płatność za pobraniem. Czemu Polacy decydują się na ten rodzaj płatności? Ponad połowa z nas uważa, że tak a forma płatności jest dla nich najbezpieczniejsza. Ponad 18 procent uważa, że łatwiej im płacić gotówką, a 16,8 procent decyduje się na pobranie ze względu na wygodną formę dostawy.
Jakość dostawy idzie w górę, konkurencyjność pozytywnie wpływa na jakość
Dzięki nowoczesnym komputerom, wydajność pracy kurierów wzrosła nawet o 10 procent. Te urządzenia spowodowały bowiem ułatwienie pracy i pozwalają na szybsze doręczenie przesyłek.
Prezes InPost Rafał Brzoska wskazuje na liczne zalety komputerów na jakich mają pracować kurierzy InPost. Ekran dotykowy sprawia, że całość doręczenia przesyłki jest szybsza i wygodniejsza. Sam komputer jest funkcjonalny i co najważniejsze wytrzymały. Zwiększa też bezpieczeństwo dostarczenia przesyłki.
W 2019 roku dziesięciu największych sprzedawców pochodzących z Polski, którzy w tym samym roku dołączyli do platformy eBay, wygenerowało łączne obroty na ponad dwa miliony euro. Oznacza to w praktyce, że obrót ten jest aż dwukrotnie wyższy niż dla analogicznych sprzedawców w 2018 roku.
Co jest sprzedawane w sklepach internetowych? Marzenia
Najczęściej sprzedawcy decydują się na sprzedaż ubrań, akcesoriów związanych z domem i ogrodem, a także części samochodowych. Popularna w sprzedaży jest też elektronika. W sumie nowi sprzedawcy zdecydowali się wystawić na sprzedaż ponad 780 tysięcy produktów. Dzięki skorzystaniu z platformy eBay mogli oni dotrzeć ze swoją ofertą do 179 milionów ludzi na niemalże całym świecie.
Wzrost sprzedaży odnotowuje się niemalże w każdym segmencie. Ogólnie, jeśli chodzi o rynek wewnętrzny, to wzrost jest tutaj na poziomie 13 procent. W przypadku eksportu – wzrost jest uzależniony od kierunku eksportu. I tak na przykład, jeśli chodzi o sprzedaż szeroko rozumianych części do samochodu, to największy wzrost zanotowano na rynku irlandzkim, gdzie sięgnął on 83 procent. To olbrzymia przepaść nad drugim kierunkiem eksportu, jakim jest Francja i Niemcy gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 17 i 14 procent. W przypadku akcesoriów do domu i ogrodu pierwsze miejsce należy do Francji, gdzie wzrost sięgnął 23 procent oraz Włoch – 21 procent i Niemiec gdzie sprzedaż wzrosła o 15 procent.
Kilka informacji o sklepach internetowych
Wedle danych udostępnionych przez Bisnode Polska na koniec 2019 roku na polskim rynku funkcjonowało prawie 31 tysięcy internetowych sklepów. Tym samym należy odnotować wzrost do roku poprzedniego, który w liczbach bezwzględnych oznacza pojawienie się nowych 1800 sklepów. Procentowo oznacza to wzrost o 6,1 procent. Szacuje się, że wzrost liczby sklepów internetowych może być związany z wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele.
.